De tentoonstelling Magistraal. Gerard ter Borch in Deventer brengt een ode aan de schilder. Centraal staan zijn Deventer portretstijl en in het bijzonder de Magistraat, de ‘Nachtwacht’ van Deventer.

U wordt, als lid van Vereniging de Waag, uitgenodigd deze tentoonstelling gratis te bezoeken en u ontvangt tevens het tentoonstellingsboekje. Hierin staat een wandeling die langs prachtige gevels in Deventer gaat waar de hoofdrolspelers uit de tentoonstelling woonden of werkten. Elke donderdag is er om 12 uur een rondleiding van een half uur. Gastconservator dr. Saskia Cohen-Willner geeft op 11 mei om 20.00 uur een lezing over Ter Borch in het Auditorium van het Stadhuis, toegang vrij.

De tentoonstelling is te bezoeken van 8 april tot en met 27 augustus in de Stadsetalage van het Stadhuis. Openingstijden zijn dagelijks van 11-17 uur. Bij de kassa ligt een ledenlijst van Vereniging de Waag. U kunt zich bij de kassa melden. Wellicht ten overvloede, u kunt slechts eenmaal de tentoonstelling gratis op naam bezoeken.